21.12.2018

Професія SMM: що має вміти СММник?

Більшість бізнесів приходять до розуміння, що їм потрібно просуватися в соцмережах, без чіткого розуміння, що ж саме треба робити. І звертаються до фахівців, не розуміючи, які саме вимоги і побажання пред’являти. Ми спробували розкласти по поличках, що ж саме роблять так звані сммники. В ідеалі добре було б мати цілий штат, в якому кожен буде спеціалізуватися на різних напрямках SMM. Але, якщо на це немає бюджету, ви повинні як мінімум уявляти, чого очікувати від фахівців. Ну і знати, якими професійними навичками ті повинні володіти.

SMM-стратег

SMM – це не “7 постів в тиждень”. Це в першу чергу вибудовування стратегії просування: заради чого, де, навіщо і як просуватися. І тут потрібно фахівець, який: 1. Аналізує нішу клієнта, вивчає конкурентів і кращі практики 2. Визначає цільову аудиторію (ЦА), вивчає її поведінку, інтереси, спрямування цих інтересів 3. Знаходить майданчики з найбільшою концентрацією ЦА, розуміє особливості ЦА в різних соцмережах 4. Будує стратегію знаходження компанії в соцмережах 5. Підбирає інструменти для вирішення завдань 6. Розробляє систему показників ефективності роботи (KPI) 7. Визначає, як впливає SMM на бізнес замовника

Контент-менеджер

Це вже саме той, хто буде реалізувати стратегію у вигляді тих самих “7 постів в тиждень”. Грамотний контентер: 1. Створює контент-план 2. Адаптує контент під різні соцмережі і формати (Сторіс, аудіо, відео) 3. Генерує контент для різних соцмереж згідно з планом 4. Пише для блогу 5. Пише грамотно і зрозуміло, розуміє принципи побудови тексту 6. Формулює УТП

Менеджер соцмереж / ком’юніті менеджер

У соцмережах потрібно не тільки постити, але і вести активну комунікацію з користувачами. Ком’юніті менеджер робить наступне: 1. Позиціонує спільноту 2. Створює і просуває заходи, онлайн-події 3. Придумує конкурси, розіграші 4. Підвищує активність, охоплення, залученість 5. Налаштовує службу підтримки в соцмережах 6. Працює з негативними користувачами, відгуками, коментарями

SMM-рекламник

У більшості випадків одного тільки контенту сьогодні мало – без реклами в соціальних мережах його просто ніхто не побачить. І навпаки – просто реклама в соціальних мережах без якісного в них присутності буде неефективна. Що ж робить SMM-фахівець з реклами (він же таргетолог, ppcщнік та ін.)? 1. Вміє налаштовувати таргет в рекламних кабінетах 2. Має уявлення про налаштування контекстної реклами 3. Прогнозує і оптимізує рекламні бюджети 4. Адаптує рекламну кампанію під різні соцмережі 5. В курсі рекламних трендів і новинок 6. Створює автоворонки в месенджерах

SMM-креативник

Хочете справді яскравий контент, який запам’ятовується та привертає увагу? Тут не обійтися без дизайнера. А швидше за все, навіть декількох, що спеціалізуються в різних напрямках: фото, відео, окремий жанр – створення Сторіс. Мінімальний набір навичок для фахівця з креативу в SMM: 1. Знаком з базовими принципами дизайну 2. Знаком з Photoshop 3. Працює з додатками для оформлення, обробки фото і відео 4. Створює найпростіші банери, анімації 5. Працює з фотобанками 6. Вміє працювати з дизайнерами, ілюстраторами, ставить завдання 7. Створює дизайн спільнот 8. Добре, коли сам вміє фотографувати, знімати відео, монтувати його 9. Створює лендінги, вміє працювати з конструкторами сайтів, системами керування вмістом сайтів (WordPress і т.д.)

SMM-фахівець зі зв’язків з громадськістю

І це теж окрема робота, яку не варто змішувати з тим же ком’юніті менеджментом. Такий фахівець: 1. Працює з лідерами думок, знаходить лідерів ЦА 2. Організовує семплінг для інфлюенсеров 3. Співпрацює з адміністраторами корисних спільнот 4. Знаходить і працює з амбассадорами бренду 5. Підбирає і оцінює блогерів (накрутки, боти) 6. Встановлює контакти з корисними для компанії особистостями 7. Спілкується зі ЗМІ Добре, коли всю цю діяльність ще й моніторить і аналізує SMM-аналітик, який стежить за ефективністю рекламних кампаній, відстежуючи якість і джерела трафіку, проводить дослідження і активно бере участь в модернізації стратегії просування. Але це зазвичай вже з розряду фантастики. На практиці зазвичай все або більшість вищеописаних функцій намагаються звалити на одну людину, який назвався SMMником. Хоча виконати весь цей обсяг робіт на високому рівні в поодинці неможливо. Ми в SMM Stars поділяємо якщо не все, то основні з цих завдань. Саме тому ми не пропонуємо “7 постів в тиждень”: ми працюємо на ваші результати, вибудовуючи для цього оптимальну командну схеми роботи відповідно до вашим бюджетом. Наша мета – ваш успіх і довгострокове взаємовигідне співробітництво. Звертайтеся!